Kayropraktik Tedavi

Kayropraktik

Kayropraktik, sinir sistemini düzenlemek amacıyla omurga, kemik ve kaslara müdahale etme yöntemidir. Genel hedef omurgada var olduğu düşünülen oynamaları ortadan kaldırmaktır.

Kayropraktik Tedavi Nedir?

Kayropraktik tedavi, yüksek hızla ve düşük basınçla kas iskelet sinir sistemi üzerine işlem yapar. Bu işlem özellikle omurga üzerine yapılır ve esas amacı omurgayı hareketlendirmek, omurganın dizilim bozukluğunu gidermek ve vücudun fonksiyonlarını düzenlemektir.

Kemiğe müdahale edilir, sinir yolları açılır. Doğrudan bir düzeltme yöntemidir.

Kayropraktik Tedavi Nasıl Yapılır?

Kayropraktik tedavi; gerektiğinde elle, gerektiğinde masa destekli ve gerektiğinde itiş görevi gören enstrümanlarla uygulanan bir tedavi şeklidir. Aynı zamanda integratif yani bütüncül bir tedavi modelidir.

Fizyoterapi, egzersiz ve kayropraktik gerekirse hepsi beraber çalışabilen bir tedavi şeklidir.

Yaşam tarzının düzeltilmesi tedavinin büyük bir kısmını oluşturur.

Kayropraktik Tedavi Hangi Hastalıklarda Uygulanıyor?

Boyun, sırt ve bel bölgesi kökenli, kollara ve bacaklara yansıyabilecek mekanik kaynaklı problemlerde, omurganın tanımlanmış yapı ve mekanik problemlerinde, hareket bozukluklarında, eklem, kas problemlerinde, bu alan içerisine girebilecek ameliyatlık boyuta gelmemiş fıtıklarda, erken evre kanal darlıklarında uygulanabilir.

Aynı zamanda kayropraktik tedavi koruyucu sağlıktır. Rahatsızlıklarda sebepler ve sonuçlar vardır. Modern tıp sonuçlarla ilgilenir yani belirtilerle ilgilenir bu belirtileri düzeltmeye çalışır.

Kayropraktik gibi koruyucu sağlıkla ilgilenen bölümlerse sonuçları değil sebepleri ortadan kaldırmaya yöneliktir. Belirtilerden ziyade bu belirtiyi ortaya çıkaran esas sebep nereden geliyorsa onu düzeltmeye yönelir.

Fizyomete Tüm Ağrılarda Yanınızda

Image by Toa Heftiba